SIM-kortin vaihto

Ohjeet ja vinkit

Voit vaihtaa uuden SIM-kortin liittymällesi, puhelinnumerosi ja liittymän palvelut säilyvät kuitenkin ennallaan.

Toimintaohje

Voit vaihtaa SIM-kortin uuteen, mikäli nykyinen SIM-korttisi rikkoutuu, lakkaa toimimasta, katoaa tai jos puhelimesi ei tue vanhaa SIM-korttia. Ottaessasi uuden SIM-kortin käyttöön, vanha kortti lakkaa toimimasta. Kortinvaihdosta huolimatta puhelinnumerosi säilyy samana. Samoin liittymällä olevat palvelut (esim. puhe- ja tekstiviestipaketit) säilyvät ennallaan.

Kombi-kortti

Tällä hetkellä toimitamme pääsääntöisesti ns. kombi-korttia. Kun otat kombi-kortin käyttöösi, tarkista huolella, minkä kokoisen kortin irrotat kehyksestä. Mikäli irrotat vahingossa esim. mikro-SIM -kortin ja tarvitsetkin peruskorttia, ei asiaa voi enää peruuttaa, vaan joudut hankkimaan kokonaan uuden kortin.

Mikro-SIM-kortti

Mikro-SIM-kortti on tavallista SIM-korttia pienikokoisempi. Kortti toimii samalla tavalla, kuten tavallisetkin Soneran SIM-kortit.

  • Mikro-SIM-kortit ovat yhteensopivia mm. iPadin ja iPhone 4:n kanssa.
  • Mikro-SIM-korttia ei voi käyttää tavallista korttikokoa käyttävissä puhelimissa, koska se voi jäädä puhelimen lukijaan kiinni.


Huom! Käytä vain aitoa mikro-SIM-korttia. Tavallisen SIM-kortin leikkaaminen pienemmäksi saattaa vahingoittaa SIM-korttia.

Nano-SIM-kortti

Nano-SIM-kortti on tavallista SIM-korttia pienikokoisempi ja ohuempi. Kortti toimii samalla tavalla, kuten tavallisetkin Soneran SIM- ja mikro-SIM-kortit.

  • Nano-SIM-kortit ovat yhteensopivia mm. iPhone 5 -älypuhelimen kanssa.
  • Nano-SIM-korttia ei suositella käytettäväksi laitteissa, jotka vaativat normaalin SIM-kortin tai Mikro-SIM-kortin.
  • Nano-SIM-kortille ei toistaiseksi ole saatavilla Sonera ID -varmennekorttia. Tiedotamme, kun Sonera ID -varmennekortin saa yhdessä Nano-SIM-kortin kanssa.


Huom! Käytä vain aitoa nano-SIM-korttia. Tavallisen SIM-kortin tai mikro-SIM-kortin leikkaaminen pienemmäksi voi vahingoittaa SIM-korttia ja se saattaa jäädä laitteeseen jumiin.

Tilaaminen

Uuden SIM-kortin voit tilata Omilta Sivuilta, asiakaspalvelusta tai hakea Sonera Kaupasta. Otathan huomioon, että SIM-kortin vaihdosta aiheutuu kustannuksia. Katso Matkapuhelinliittymien ja -palvelujen hinnasto.

Jos olet tilannut SIM-kortin asiakaspalvelusta, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön tekstiviestillä.

Uuden SIM-kortin käyttöönotto (aktivointi)

Jos olet tilannut SIM-kortin asiakaspalvelusta, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön tekstiviestillä. Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (0 e). Esim. AKTIVOI 0401234567. Aktivointiviestin voi lähettää millä tahansa jo käytössä olevalla liittymällä. Viestiä ei voi lähettää uudella kortillasi. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi.

Mikäli vanha SIM-korttisi on toimintakunnossa, suosittelemme, että kopioit puhelinnumerot ja viestit puhelimellesi (puhelimen muistiin), jolloin sinun ei tarvitse tallentaa numeroita yksitellen uudelle SIM-kortille. Numeroiden tallennus onnistuu myös tietokoneelle Nokian puhelimilla PC Suite ja iPhonella iTunes -ohjelman kautta. Joidenkin kauppiaiden luona on mahdollista kopioida vanhan SIM-kortin tiedot uudelle kortille, tiedustele tätä mahdollisuutta ja hintaa kauppiaalta. Kadonneesta tai rikkoutuneesta SIM-kortista tietoja ei ole mahdollista palauttaa.

Katso myös



Ohjeet