Etusivu > Asiakastuki > Ohjeet ja vinkit: Matkapuhelin > Puhelimien ja Liikkuvan laajakaistan takuu ja huolto

Puhelimien ja Liikkuvan laajakaistan takuu ja huolto

Ohjeet ja vinkit


Yleistä

Laitetakuu kattaa korjaukset, kun laitetta on käytetty takuuohjeiden mukaan. Esimerkiksi laitteen putoaminen, kastuminen tai muut väärästä käytöstä johtuvat fyysiset viat eivät kuulu takuuhuollon piiriin. Takuun ulkopuolisista korvauksista vastaa asiakas itse.

Laitteiden takuuhuollosta vastaa aina laitevalmistaja. Kaikilla laitteilla on laitevalmistajan myöntämä takuu: iPhone 12 kk, muut mallit 24 kk. Myyntipaketissa olevien tarvikkeiden takuuajat määräytyvät laitevalmistajan tarvike takuuaikojen mukaisesti, ei laitteen takuuajan mukaisesti.

  • Huollon aikana Sonera ei ole velvollinen hyvittämään kuukausimaksuja tai laitemaksuja.
  • Sopimuskauden maksut on maksettava, vaikka laite katoaa tai rikkoutuu.
  • Voit käyttää huollon aikana SIM-korttia toisessa laitteessa.
  • Soneran matkapuhelinasiakkaalla on mahdollisuus sijaislaitteeseen, katso ehdot täältä.

Huom! Muista liittää takuutodistus mukaan toimittaessasi laitetta huoltoon!

Mikäli takuutodistus on kadonnut, saat uuden asiakaspalvelusta.


Puhelimien takuu ja huolto

Voit toimittaa laitteen huoltoon Sonera Kaupan kautta. Mikäli se ei ole mahdollista, voit kirjata huollon SCF-huollon sivujen kautta ja toimittaa laitteen lähimpään postiisi: http://www.scfhuolto.fi/yksityisille/scf-huoltokutsupalvelu/

Mikäli puhelimessasi on tärkeitä viestejä tai ladattuja sovelluksia, jotka haluat säilyttää, suosittelemme että varmuuskopioit kaikki tiedot valmistajan ohjeiden mukaisesti. Varmuuskopiointi on aina omalla vastuullasi. Huoltoliike ei voi suorittaa varmuuskopiota asiakkaan puolesta.

Muista poistaa liittymäsi SIM-kortti puhelimesta huollon ajaksi, jotta voit käyttää sitä jossakin toisessa puhelimessa.

Sonera ei ole velvollinen tarjoamaan lainapuhelinta huollon ajaksi, mutta Soneran matkapuhelinasiakkaalla on mahdollisuus lainalaitteeseen. Katso ehdot täältä.

Kun laitteesi on toimitettu huoltoon, voit tarkistaa huollon tilanteen täältä.

Liikkuvan laajakaistan takuu ja huolto

Muista poistaa SIM-kortti huollon ajaksi, jotta voit käyttää sitä tarvittaessa toisessa nettitikussa tai läppärissä.

Huom! Ennen kuin otat yhteyttä huoltoon, selvitä ettei vika ole liittymässä.


Nettitikut

Voit toimittaa laitteen huoltoon Sonera Kaupan kautta. Mikäli se ei ole mahdollista, voit kirjata huollon SCF-huollon sivujen kautta ja toimittaa laitteen lähimpään postiisi: http://www.scfhuolto.fi/yksityisille/scf-huoltokutsupalvelu/

Kun laitteesi on toimitettu huoltoon, voit tarkistaa huollon tilanteen täältä.

Kannettavat

Ennen laitteen lähettämistä huoltoon sinun kannattaa huolehtia kaikkien koneen tietojen varmuuskopioinnista. Varmuuskopiointi on aina omalla vastuullasi. Halutessasi voit teettää sen huollon yhteydessä (maksullinen lisätyö myös takuuhuoltotapauksissa). Vastuu on sinun myös siinä tapauksessa, että varmuuskopiointi ei onnistu ja tietoja häviää.

Huoltotoimenpiteet riippuvat laitteen merkistä:

  • Acer: ota yhteys Acerin asiakaspalveluun (09) 8763574 (pvm), jossa vikatilanne kartoitetaan ja sinulle annetaan tarkemmat toimintaohjeet
  • Samsung: ota yhteys Samsung-tukeen 030 6227 515, jossa vikatilanne kartoitetaan ja sinulle annetaan tarkemmat toimintaohjeet
  • Fujitsu-Siemens: ota yhteys Fujitsu-Siemensin asiakaspalveluun 0800 05979, jossa vikatilanne kartoitetaan ja sinulle annetaan tarkemmat toimintaohjeet
  • HP: ota yhteys HP:n Lisäturva palvelunumeroon 0203 64329, jossa vikatilanne kartoitetaan ja sinulle annetaan tarkemmat toimintaohjeet


Tablet-laitteiden huolto

Voit toimittaa laitteen huoltoon Sonera Kaupan kautta. Mikäli se ei ole mahdollista, voit kirjata huollon SCF-huollon sivujen kautta ja toimittaa laitteen lähimpään postiisi: http://www.scfhuolto.fi/yksityisille/scf-huoltokutsupalvelu/

Mikäli laitteessasi on tärkeää sisältöä, jotka haluat säilyttää, suosittelemme että varmuuskopioit kaikki tiedot valmistajan ohjeiden mukaisesti. Varmuuskopiointi on aina omalla vastuullasi. Huoltoliike ei voi suorittaa varmuuskopioita asiakkaan puolesta.

Katso myös



Ohjeet