Puhelimien ja Liikkuvan laajakaistan takuu ja huolto


Yleistä

  • Laitetakuu kattaa korjaukset, kun laitetta on käytetty takuuohjeiden mukaan. Laitteen putoaminen tai kastuminen ei kuulu takuuhuollon piiriin. Jos laite putoaa tai kastuu, voit huollattaa sen omalla kustannuksellasi.
  • Laitteiden takuuhuollosta vastaa aina laitevalmistaja. Kaikilla laitteilla on laitevalmistajan myöntämä takuu: iPhone 12 kk, muut mallit 24 kk (ei koske tarvikkeita esim. akut, kuulokkeet).
  • Huollon aikana Sonera ei ole velvollinen hyvittämään kuukausimaksuja tai laitemaksuja.
  • Sopimuskauden maksut on maksettava, vaikka laite katoaa tai rikkoutuu.
  • Voit käyttää huollon aikana SIM-korttia toisessa laitteessa.

Huom! Muista liittää takuutodistus mukaan toimittaessasi laitetta huoltoon!

Mikäli takuutodistus on kadonnut, saat uuden asiakaspalvelusta.


Puhelimien takuu ja huolto

Voit toimittaa laitteen huoltoon Sonera Kaupan kautta. Mikäli se ei ole mahdollista, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mikäli puhelimessasi on tärkeitä viestejä tai ladattuja sovelluksia, jotka haluat säilyttää, suosittelemme että varmuuskopioit kaikki tiedot valmistajan ohjeiden mukaisesti. Varmuuskopiointi on aina omalla vastuullasi. Halutessasi voit kuitenkin teettää sen myös huollon yhteydessä (maksullinen lisätyö myös takuuhuoltotapauksissa). Vastuu on sinun myös siinä tapauksessa, että varmuuskopiointi ei onnistu ja tietoja häviää.

Muista poistaa liittymäsi SIM-kortti puhelimesta huollon ajaksi, jotta voit käyttää sitä jossakin toisessa puhelimessa. Sonera ei kuitenkaan ole velvollinen tarjoamaan lainapuhelinta huollon ajaksi.

Kun laitteesi on toimitettu huoltoon, voit tarkistaa huollon tilanteen täältä.


Liikkuvan laajakaistan takuu ja huolto

Muista poistaa SIM-kortti huollon ajaksi, jotta voit käyttää sitä tarvittaessa toisessa nettitikussa tai läppärissä.

Huom! Ennen kuin otat yhteyttä huoltoon, selvitä ettei vika ole liittymässä.


Nettitikut

Voit toimittaa laitteen huoltoon Sonera Kaupan kautta. Mikäli se ei ole mahdollista, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kun laitteesi on toimitettu huoltoon, voit tarkistaa huollon tilanteen täältä.


Kannettavat ja tabletit

Ennen laitteen lähettämistä huoltoon sinun kannattaa huolehtia kaikkien koneen tietojen varmuuskopioinnista. Varmuuskopiointi on aina omalla vastuullasi. Halutessasi voit teettää sen huollon yhteydessä (maksullinen lisätyö myös takuuhuoltotapauksissa). Vastuu on sinun myös siinä tapauksessa, että varmuuskopiointi ei onnistu ja tietoja häviää.

Huoltotoimenpiteet riippuvat laitteen merkistä:

  • Acer: ota yhteys Acerin asiakaspalveluun (09) 8763574 (pvm), jossa vikatilanne kartoitetaan ja sinulle annetaan tarkemmat toimintaohjeet
  • Samsung: ota yhteys Samsung-tukeen 030 6227 515, jossa vikatilanne kartoitetaan ja sinulle annetaan tarkemmat toimintaohjeet
  • Fujitsu-Siemens: ota yhteys Fujitsu-Siemensin asiakaspalveluun 0800 05979, jossa vikatilanne kartoitetaan ja sinulle annetaan tarkemmat toimintaohjeet
  • HP: ota yhteys HP:n Lisäturva palvelunumeroon 0203 64329, jossa vikatilanne kartoitetaan ja sinulle annetaan tarkemmat toimintaohjeet
  • Nokia, Samsung ja ZTE -tabletit : Voit toimittaa laitteen huoltoon http://www.sonera.fi/kauppiaat Sonera Kaupan] kautta. Mikäli se ei ole mahdollista, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.


Katso myös



Ohjeet