Perhepalvelu

Sonera Perhe -palvelulla saat käyttöön perheen sisäiset puhelut, tekstiviestit ja multimediaviestit yhdellä kiinteällä kuukausimaksulla. Palveluun voit liittää 2–7 Soneran matkapuhelinliittymää, eivätkä perheen sisäiset puhelut kuluta esim. käytössäsi olevan puhepaketin minuutteja. Liittymien laskutus hoituu kätevästi yhdellä laskulla. Halutessasi voit liittää Perhe-palveluun myös kaksi yritysliittymää, vaikkapa äidin ja isän työliittymät.

Käyttöönotto

Voit ottaa Sonera Perhe -palvelun 2-7 liittymälle, jotka ovat sinun nimelläsi. Henkilökohtaisten liittymien lisäksi voit liittää Perhepalveluun enintään kaksi Soneran yritysliittymää. Mikäli avaat myöhemmin uusia liittymiä, ne tulevat automaattisesti mukaan Perhe-palveluun, kunhan palvelun liittymien kokonaismäärä ei ylitä 7 liittymää.

Palvelun kuukausimaksu on aina sama, riippumatta palveluun kuuluvasta liittymämäärästä. Palvelun kuukausimaksu kattaa kaikkien Perhepalveluun kuuluvien liittymien väliset puhelut, tekstiviestit ja multimediaviestit. Perhepalvelu-puheluista ei peritä myöskään puheluiden aloitusmaksua.

Perheliittymistä yritysliittymiin soitetut puhelut ja lähetetyt viestit kuuluvat perhepalvelun kuukausimaksuun. Yritysliittymistä soitetuista puheluista ja teksti- sekä multimediaviesteistä perheen liittymiin veloitetaan normaali hinnastonmukainen maksu.

Kotisoiton lyhytnumeroilla soitettaessa veloitetaan normaali hinnaston mukainen kotisoitto-hinta. Muista siis käyttää Perhepalvelua varsinaisilla liittymänumeroilla, esim. 040 1234567.

Perhe-palveluusi kuuluvat liittymät voit tarkistaa internetissä Omilta Sivuilta.

Huom! Perhepalvelun uusmyynti on päättynyt 29.1.2014. Tuote säilyy nykyisillä asiakkailla, mutta uuden Perhepalvelun kytkeminen ei ole enää mahdollista.

Laskutus

Sonera varaa oikeuden ottaa käyttöön liittymätyypin mukaisen normaalihinnoittelun, mikäli seuraavat tapahtumat ylittyvät Sonera Perhe -palvelussa per kuukausi/liittymä:

  • 1000 puheminuuttia
  • 500 tekstiviestiä
  • 500 multimediaviestiä

Ylimenevät puhelut ja/tai viestit laskutetaan normaalihinnaston mukaisesti. Rajojen käyttöönotosta ilmoitetaan asiakkaalle erikseen. Yritysliittymistä soitot, tekstiviestit sekä multimediaviestit veloitetaan aina hinnaston mukaan.

Ulkomaanpuhelut

Soittaminen Suomesta ulkomaille saman Perhe-palvelun muihin matkapuhelimiin kuuluu palvelun kuukausimaksuun riippumatta siitä, missä tavoiteltava matkapuhelin on. Puhelun vastaanottaja maksaa ulkomailla normaalin vastaanottomaksun.

Soittaminen ulkomailta Suomeen maksaa aina normaalin hinnan kyseisen maan ja operaattorin hinnaston mukaisesti.

Huom! Sonera Sopiva -liittymällä voit turvallisesti puhua, lähettää viestejä ja käyttää nettiä TeliaSoneran verkoissa Pohjoismaissa ja Baltiassa samaan hintaan kuin kotimaassa. Käyttö vähennetään paketistasi ilman erillistä veloitusta. Puheluista ei veloiteta myöskään vastaanottomaksua.

Soitonsiirrot

Soitonsiirto on tehty Perhe-liittymästä Perheen ulkopuoliseen Soneran liittymään tai lankaverkon liittymään.

  • Perheliittymästä soitettaessa siirron tehneeseen liittymään veloitetaan siirron tehneeltä liittymältä liittymätyypin mukainen hinta.

Soitonsiirto on tehty Yritysliittymästä johonkin Soneran liittymään tai lankaverkon liittymään.

  • Perheliittymästä soittava maksaa liittymätyyppinsä mukaisen hinnan.

Ongelmatilanteet

Jos perheen liittymät ovat kahden tai useamman eri henkilön omistuksessa ei Perhepalvelua ole mahdollista kytkeä. Jotta palvelun saa käyttöön, niin liittymät voi siirtää yhden täysi-ikäisen perheenjäsenen nimiin Omistussuhteen muutoksella.

Mikäli palvelussa mukana ollut liittymä siirtyy toiselle operaattorille tai toisen henkilön nimiin, se ei ole enää mukana Perhepalvelussa. Perhepalvelun puhelut ja tekstiviestit eivät kuluta liittymän mahdollista puhe- tai tekstiviestipakettia eikä Etuasiakkaan Etu-minuutteja.

Tutustu myös kampanjan ehtoihin, jos olet ottanut Perhepalvelun kyseisenä aikana käyttöösi.

Irtisanominen

Palvelun voit irtisanoa Omilla Sivuilla.

Katso myös



Ohjeet