Omat Sivut

Ohjeet ja vinkit

Omat Sivut

Soneran Omat Sivut on paikka, jossa voit kätevästi hoitaa Soneran asiakkuuteesi liittyviä asioita ilman turhia jonotuksia. Koska Omat Sivut on verkossa, hoidat asiat nopeammin ja edullisemmin kuin puhelimella tai myymälässä.

Omilla Sivuilla voit asioida turvallisesti ilman pelkoa, että tietoihisi päästäisiin käsiksi. Tämän vuoksi Omat Sivut vaatii sisäänkirjautumisen ennen kuin pääset sisään sekä kaikkien liittymien näyttäminen vaatii Sonera Tunnuksien rekisteröinnin verkkopankkitunnuksilla.

  • Kaikki yhdessä paikassa yhtenä selkeänä kokonaisuutena
  • Moderni ja yksinkertainen ulkoasu
  • Toimii sujuvasti myös älypuhelimilla ja tableteilla
  • Ongelmatilanteissa voit kysyä apua chatista (arkisin klo 9–20)
  • Viestintäkeskukseen saat tilausvahvistukset, markkinointiviestit sekä tiedotteet


Hallitse kaikkia palveluitasi Sonera Tunnuksilla

Sonera Tunnuksella kirjautuessasi näet Omilla Sivuilla kaikki omistuksessasi olevat Soneran matkapuhelin- ja laajakaistaliittymät sekä Sonera Viihde –palvelut yhdessä näkymässä. Jos olet aiemmin luonut tunnukset verkkopankkitunnuksillasi, sinulla on jo Sonera Tunnukset.

Voit yhdistää yhden matkapuhelin- ja/tai laajakaistaliittymän Sonera Tunnukseesi. Voit tämän jälkeen käyttää sähköpostia, ajastaa Sonera Viihteen etätallennuksen sekä lukea saapuneen MMS-viestin kirjautumalla Sonera Tunnuksella. Aiemmin nämä palvelut ovat vaatineet kirjautumista matkapuhelin- tai Internet -tunnuksella.

Käyttäjätunnus

Käyttäjätunnus luodaan ensimmäisellä kerralla verkkopankkitunnuksilla. Katso tarkemmat ohjeet Sonera Tunnuksen luomisesta.

Salasana

Salasana valitaan Sonera Tunnuksen luonnin yhteydessä. Unohtuneen salasanan uusiminen tapahtuu verkkopankkitunnuksilla. Katso tarkemmat ohjeet Sonera Tunnuksen salasanan uusimisesta.

Yhtä puhe- tai nettitikkuliittymää

Kirjautumalla matkapuhelinnumerollasi pääset hallinnoimaan kyseisen liittymän palveluita Omilla Sivuilla. Jos haluat hallita kaikkia omistamiasi Soneran matkapuhelin- ja laajakaistaliittymä sekä Sonera Viihde –palveluja, kirjaudu Omille Sivuille Sonera Tunnuksilla.

Käyttäjätunnus

Käyttäjätunnuksesi on liittymänumerosi (esim. 0401234567).

Salasana

Saat uuden salasanan lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0 €). Voit myös halutessasi saman tien määritellä uuden salasanan. Lähetä esim. viesti SALASANA Hiirenkolo123 numeroon 15400. Tällöin Hiirenkolo123 toimii hetken kuluttua Omien Sivujen salasanana. Voit vaihtaa salasanasi myös Omilla Sivuilla.

Huom! Liikkuva laajakaista -asiakas: Mikäli salasanan tilaaminen ei onnistu Liikkuvan laajakaistan yhteysohjelman kautta, siirrä SIM-kortti puhelimeesi ja tilaa salasana sitä kautta.

Huom! Multi-SIM-palvelun rinnakkaiskortilla ei voi tilata salasanaa.

Laajakaistan lisäpostilaatikoita

Kirjautumalla Omille Sivuille laajakaistaliittymääsi liitetyillä Sonera Internet –tunnuksilla pääset hallinnoimaan kyseistä laajakaistaliittymää ja siihen mahdollisesti liitettyjä Sonera Viihde -palveluita. Jos haluat hallita kaikkia omistamiasi Soneran matkapuhelin- ja laajakaistaliittymä sekä Sonera Viihde –palveluja, kirjaudu Omille Sivuille Sonera Tunnuksilla.

Huom! Oletko Kaapeli-TV-asiakas? Voit muokata Mix-kanavapakettiasi luomalla Sonera Tunnukset.

Käyttäjätunnus

Käyttäjätunnuksesi on Sonera Internet -käyttäjätunnuksesi (esim. asiakas-1) tai sähköpostiosoitteesi (esim. maija.meikalainen@pp.inet.fi). Käyttäjätunnuksen ja salasanan olet saanut postitse tunnusvahvistus-kirjeessä, tekstiviestitse tai sähköpostitse.

Salasana

Tallenna matkapuhelinnumerosi Omille Sivuille. Valitse Laajakaistaliittymä > Salasana matkapuhelimeesi. Sen jälkeen voit tilata uuden salasanan maksutta Soneran Omien sivujen sisäänkirjautumissivun linkistä "Tilaa uusi salasana" antamalla sen Internet-tunnuksen, jonka salasanan olet unohtanut. Salasanan vaihdosta asiakaspalvelussa peritään hinnaston mukainen veloitus.

Huom! Sähköpostisi ja Omien Sivujen Internet-tunnuksen salasana on sama. Kun vaihdat tai tilaat uuden salasanan, myös sähköpostisi salasana vaihtuu.

Sähköposti

Mikäli olet kirjautunut Omille sivuille Sonera Tunnuksilla, et voi hallinnoida sähköpostiasi, jos et ole liittänyt Internet -tunnusta Sonera Tunnukseen, koska sähköposti on liittymäkohtainen palvelu. Pääset hallinnoimaan sähköpostiasi, kun kirjaudut sivuille internet-tunnuksellasi, liittymänumerollasi tai sähköpostiosoitteellasi.

Laajakaista-asiakas

Lue lisää aiheesta sivulla: Sähköpostilaatikoiden hallinta

Voit lukea ja hallinnoida liittymääsi kuuluvia sähköpostilaatikkoja ja käyttäjätunnuksia Omilta Sivuilta.

Matkapuhelin ja Liikkuva laajakaista-asiakas

Lue lisää aiheesta sivulla: Mobiilisähköpostin käyttöönotto Omilla Sivuilla

Matkapuhelin ja Liikkuva laajakaista -asiakkaana olet halutessasi saanut käyttöösi maksuttoman Soneran Mobiilisähköposti-palvelun. Samalla saat käyttöösi oman sähköpostiosoitteen, joka on muotoa anni.asiakas@pp.sonera.net.

Huomioithan, että uusien tilien avaaminen päättynyt 4.11.2013

Käyttö

Kirjautuminen ja etusivu

1. Kirjaudu Omille Sivuille rekisteröimälläsi Sonera Tunnuksella ja salasanalla. (lue ohje, mikäli olet unohtunut käyttäjätunnuksesi tai salasanasi.)
2. Etusivulla näet kaikki omistamasi liittymät ja niihin liittyvät huomiot. Liittymää klikkaamalla pääset hallinnoimaan sitä ja näet tarkempia tietoja, kuten saldokertymäsi.
1. Etusivu -valikosta pääset siirtymään takaisin aloitusnäkymään.
2. Viestikeskus -valikossa näet tilausvahvistuksesi, asiakaspalveluviestisi sekä uusimmat asiakasetusi. Voit koska tahansa lähettää meille tuki- tai soittopyynnön.

(Alkuvaiheessa näet viestintäkeskuksessa ainoastaan puheliittymien sähköiset tilausvahvistukset, mutta Omien Sivujen kehittyessä lähikuukausien aikana tulet löytämään täältä kaiken asiakasviestintäsi.)
Lue lisää aiheesta: Viestintäkeskus

3. Asiakkuuteni -valikossa näet asiakas- ja laskutustietosi sekä hallinnoit puheliittymiesi tilausoikeuksia. Voit mm. päivittää yhteyssähköpostisi ja puhelinnumerosi ja muokata kirjautumistietojasi.

Lue lisää aiheesta: Asiakkuuteni

4. Työkalut -valikosta pääset nopeasti yleisimpiin toimintoihin.


Matkapuhelin

Voit tarkastella liittymäkohtaisia tietoja sekä tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi liittymän luettelosta.
Liittymätiedot -osiossa näet tarkemmat liittymän tiedot sekä käytössä olevat lisäpalvelut. Voit myös mm. päivittää liittymääsi sekä sulkea sen tilapäisesti.
Lisäpalvelut -osiossa voit tilata, muokata ja poistaa liittymän lisäpalveluita.
Saldoerittely -osiossa näet valitun liittymän saldon sekä puhe- viesti- ja nettipakettien käytön.
Käyttäjätiedot -osiossa pääset muokkaamaan liittymän käyttäjän tietoja.
Tiedot numeropalvelussa -osiossa voit valita ne tiedot, joiden haluat näkyvän numeropalveluissa

Laajakaista

Avautuvalla sivulla näet koosteen kaikista liittymistäsi. Voit tarkastella liittymäkohtaisia tietoja sekä tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi liittymän luettelosta.
Liittymätiedot -osiossa näet tarkemmat liittymän tiedot sekä käytössä olevat lisäpalvelut. Voit hallinnoida liittymän lisäpalveluita, kuten sähköpostia ja kotisivuja. Voit tehdä myös muuttoilmoituksen sekä vikailmoituksen liittymästäsi.
Lisäpalvelut -osiossa voit tilata liittymän lisäpalveluita.
Sähköposti ja Kotisivut -osiossa voit hallinnoida sähköpostilaatikoita ja kotisivutilaa

Sonera Viihde

Avautuvalla sivulla näet koosteen kaikista liittymistäsi. Voit tarkastella liittymäkohtaisia tietoja sekä tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi liittymän luettelosta.
Sonera Viihde -osiossa näet Sonera Viihteen tarkemmat tiedot. Voit vaihtaa PIN -koodin ja salasanan sekä tehdä vikailmoituksen.
Kanavapaketit -osiossa näet käytössäsi olevat kanavapaketit sekä voit tilata uusia kanavapaketteja.

Asiakkuuteni

Asiakkuuteni -osiossa näet mm. asiakasnumerosi ja pääset vaihtamaan Omien Sivujen käyttäjätunnuksen ja salasanan sekä yhteystietosi.
Laskutustiedot -osiossa voit mm. muokata laskutustietoja, kytkeä maksuttoman sähköpostilaskun sekä siirtää liittymiä haluamallesi laskuryhmälle.
Tilausoikeudet -osiossa voit määritellä, minkälaisia muutoksia liittymän käyttäjä voi Omilla Sivuilla tehdä. Lue lisää aiheesta: Tilausoikeuksien määrittäminen Omilla Sivuilla
Laskuarkisto -osiossa näet kaikkien matkapuhelin- ja laajakaistaliittymiesi laskut.


Ongelmatilanteet

Unohtunut käyttäjätunnus tai salasana

Jos unohdat Sonera Tunnukseen määrittelemäsi käyttäjätunnuksen tai salasanasi, voit uusia sen tekemällä verkkopankkitunnistuksen uudelleen. Katso tarkemmat ohjeet.

Matkapuhelinnumeroosi tai Sonera Internet –käyttäjätunnuksen salasanaan ja käyttäjätunnukseen liittyvät ohjeet löydät tämän sivun yläosasta sekä kirjautumissivun ohjeista.

Sähköposti- ja Viestit -palvelut

En pääse Sonera Tunnuksella laajakaistan sähköpostiin, enkä matkapuhelimen Viestit –osioon. Syy tähän on se, että sähköposti ja viestien lähetys on käyttäjän palveluja, eikä liittymän omistajalla ole oikeutta lukea käyttäjän sähköposteja. Sähköposti- ja Viestit -palveluja voit käyttää kirjautumalla palveluun matkapuhelinnumerolla tai laajakaistan pääkäyttäjätunnuksella.

Voit halutessasi yhdistää yhden matkapuhelin- ja/tai laajakaistaliittymän Sonera Tunnukseesi. Voit tämän jälkeen käyttää sähköpostia, ajastaa Sonera Viihteen etätallennuksen sekä lukea saapuneen MMS-viestin kirjautumalla Sonera Tunnuksella.

Usein kysyttyä

Miksi kaikki perheemme liittymät eivät näy Omilla Sivuilla?

Saat näkyville kaikki omalle henkilötunnuksellesi avatut matkapuhelin- ja laajakaistaliittymät kirjautumalla Omille Sivuille Sonera Tunnuksilla. Kirjautuessasi liittymänumerollasi tai Sonera Internet –tunnuksilla, näet Omilla Sivuilla ainoastaan sen liittymän tiedot, joilla kirjaudut.

Halutessanne voitte keskittää kaikki perheen liittymät tekemällä omistussuhteen muutoksen. Sivuilla ei näytetä myöskään yrityksen nimellä olevia liittymiä. Yritysliittymällä voi kirjautua palveluun käyttämällä matkapuhelinnumeroa tai laajakaistan pääkäyttäjätunnusta.

Miten saan tunnukset Omille Sivuille, koska minulla ei ole verkkopankkitunnuksia?

Voit kirjautua palveluun käyttämällä matkapuhelinnumeroasi tai laajakaistan pääkäyttäjätunnusta. Näin voit toimia myös, mikäli pankkiasi ei löydy palvelusta pankkien listalta.

Minulla on Soneran nettitikkuliittymä – miten kirjaudun?

Jos olet nettitikkuliittymän omistaja, pääset hallinnoimaan liittymääsi kirjautumalla Sonera Tunnuksilla. Jos haluat kirjautua nettitikun liittymänumerolla, voit tilata salasanan nettitikun verkonhallintasivuilta.

Katso myös




Ohjeet




Ohjeet