Laajakaistan vikailmoitus ja Soneran korjaustoimenpiteet.

Keskustelua laajakaistaan liittyvistä teknisistä ongelmista, mm. mahdollisista verkkovioista ja yhteensopivuusongelmista.

Laajakaistan vikailmoitus ja Soneran korjaustoimenpiteet.

ViestiKirjoittaja Georg » 03 Maalis 2011, 17:54

Lauantaina 26.2 iltapäivällä ADSL lakkasi toimimasta. Seuraavan päivän iltana jätin vianrajausautomaattiin vikailmoituksen useamman kerran johto-resetointi-konfigurointi-testaussession jälkeen. Automaatti löysikin yhteydestä jotain vikaa ja kirjasi vikailmoituksen. Soneran suunnasta saapui vielä tekstiviesti, että vika korjataan kahden työpäivän kuluessa ja korjauksen tilasta ilmoitetaan viestitse..

Näin maaseutuasukkaana en ilmeisesti lukeudu hittiasiakkaaksi, koska korjauksen tila ei näytä etenevän mihinkään. Mielellään Sonera kuitenkin laskuttaa 54,44€ kuukaudessa 24/1M-liittymästä. (Joka ei siis tälläkään hetkellä toimi.)

Mikähän mättää? Asiakaspalvelu ei tiedä vian korjauksen tilasta mitään. Eikä ole tekstiviestiäkään tullut edelleen.

Elon laskuopin mukaan tässä on jo vierähtänyt hieman enemmän, kuin KAKSI TYÖPÄIVÄÄ.

Harmillista, että asuinpaikallani on Soneran verkkomonopoli, joten en voi äänestää lompakollani.
Georg
 
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Maalis 2011, 17:44

Re: Laajakaistan vikailmoitus ja Soneran korjaustoimenpiteet

ViestiKirjoittaja Tapio » 07 Maalis 2011, 19:03

Maakaapeleiden korjaus talvella saattaa joskus viedä hieman aikaa, kun maa on sulatettava ensin ja vasta sitten alkaa itse korjaus. Tätä edeltää vian paikallistaminen, joka sekään ei mene ihan sormia napsauttamalla.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
Avatar
Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
 
Viestit: 1909
Liittynyt: 04 Loka 2010, 14:27

Re: Laajakaistan vikailmoitus ja Soneran korjaustoimenpiteet

ViestiKirjoittaja Migozzi » 08 Maalis 2011, 22:19

Tais olla Soneran eka talvi Suomessa.

Itse laitoin juuri klo 18 vikailmoituksen, kovasti muuten uhkailtiin että "tämä tulee varmasti maksamaan sinulle 99,81e jos sonera ei ole vikaan syypää", (on se tarkkaa) vaikka automaatti kertoikin vian olevan soneralla xD Pääsin n. 5min odotuksen jälkeen puhumaan ns. asiantuntijalle joka ei erottanut reititintä reititinmodeemista, odottelen innolla ns. korjaajaa joka sen 100e kuittaa kun netti alkaa juuri ennen hänen saapumistaan toimimaan. Suosittelen muuten että videoitte mahdollisten "asentajien" visiitit, muuten voitte joutua maksumiehiksi Soneran ongelmiin!!
Migozzi
 
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Helmi 2011, 21:58

Re: Laajakaistan vikailmoitus ja Soneran korjaustoimenpiteet

ViestiKirjoittaja FAILera » 09 Maalis 2011, 19:02

24/1 pätkii...pätkii...pätkii.
Vastahan tässä on pari kuukautta mennyt, eikä mitään ole tapahtunut.
Onneksi kahden vuoden sopimus loppuu kuukauden päästä.
Voitte olla varmoja, etten jatka Soneran asiakkaana.
Kavereille ja puolitutuille täytyy infota erittäin huonosta palvelusta.
Se on Nou Lets Gou meininki.
FAILera
 
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Helmi 2010, 14:39


Paluu Tekniset ongelmatilanteet