Ei yhteyttä multicast-ryhmään (virhekoodi 712)

Keskustelua Sonera Viihteen liittyvistä teknisistä ongelmista, mm. mahdollisista verkkovioista ja yhteensopivuusongelmista.

Ei yhteyttä multicast-ryhmään (virhekoodi 712)

ViestiKirjoittaja mrm » 08 Huhti 2013, 20:28

Tuli sähkökatkon jälkeen taas tuollainen herja. On tullut ennenkin, mutta reitittimen resetoinnilla on lähtenyt toimimaan. Nyt resetointia kokeiltu pariinkiin otteeseen tuloksetta. Mitäs seuraavaksi?
mrm
 
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Huhti 2013, 20:20

Re: Ei yhteyttä multicast-ryhmään (virhekoodi 712)

ViestiKirjoittaja Arttu- » 09 Huhti 2013, 12:06

Hei mrm

Olitkin ollut yhteydessä Vikapalveluumme asiasta. Olitte tehneet alustavan vikailmoituksen asiasta. Voit aktivoida vikailmoituksen vastaamalla sinulle tulleeseen tekstiviestiin. Eiköhän Viihde saadaan taas näkymään, kunhan vika on vain saatu tutkittua tarkemmin!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit.

Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Avatar
Arttu-
Sonera Vikapalvelu
 
Viestit: 1303
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 12:46

Re: Ei yhteyttä multicast-ryhmään (virhekoodi 712)

ViestiKirjoittaja mrm » 09 Huhti 2013, 13:39

Hei ja kiitos, joo ongelma ratkesi kun resetoin myös digiboxin.
mrm
 
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Huhti 2013, 20:20

Re: Ei yhteyttä multicast-ryhmään (virhekoodi 712)

ViestiKirjoittaja Pimpatin » 25 Huhti 2013, 17:21

Täällä nyt myös tämä virhekoodi. Boxi ja reititin on käynnistelty useampaan kertaan, mutta ei auta. Onneksi tämä nettiyhteys kuitenkin toimii, niin voi kirjoitella tänne.
Eli löytyykö apua asiakasnumeron haltijalle?
Kiitos.
Pimpatin
 
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Huhti 2013, 17:14

Re: Ei yhteyttä multicast-ryhmään (virhekoodi 712)

ViestiKirjoittaja Timo- » 25 Huhti 2013, 17:32

Hei Pimpatin,

Voisit kokeilla resetoida Thomsonin palvelureititintä painamalla reset-painiketta laitteen kyljessä noin 30 sekunnin ajan tai kunnes virtavalo muuttuu oranssiksi. Toimenpide palauttaa tehdasasetukset, joten mahdolliset itse tehdyt asetukset katoavat. Lisäksi on aihettaä tehdä digiboksin resetointi johon löydät ohjeen osoitteesta www.sonera.fi/viihde-vika.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit.

Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Avatar
Timo-
Sonera Vikapalvelu
 
Viestit: 213
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 12:18

Re: Ei yhteyttä multicast-ryhmään (virhekoodi 712)

ViestiKirjoittaja Pimpatin » 25 Huhti 2013, 18:25

Kiitos Timo-

Ei vielä lähtenyt toimimaan.
"Full reset" -toimenpiteiden jälkeen tuo digiboxi ei lähde pelittämään;
/Could not download the system software./ ilmoittaa se.

Thomson-reitittimen IPTV Connectivity checkillä tulee tällaiset;

Ethernet port - ok
Ethernet - ok
IP - x
No IP address configured for the Internet service.

Ja noi kaapeloinnitkin on kunnossa, mitä se ehdottelee tarkistamaan.

Edit; laskutkin on maksettu ;)

Edit 2; IPTV Communication information
links status ... connecting DHCP server
Pimpatin
 
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Huhti 2013, 17:14

Re: Ei yhteyttä multicast-ryhmään (virhekoodi 712)

ViestiKirjoittaja Arttu- » 26 Huhti 2013, 10:08

Hei Pimpatin

Lapuan alueella oli ilmennyt eilen alueellinen vika. Vian pitäisi olla nyt korjattu. Kokeileppa toimii Viihde nyt.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit.

Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Avatar
Arttu-
Sonera Vikapalvelu
 
Viestit: 1303
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 12:46

Re: Ei yhteyttä multicast-ryhmään (virhekoodi 712)

ViestiKirjoittaja Pimpatin » 26 Huhti 2013, 13:27

Jepjep. Myöhään illalla digiboxi lähti toimimaan.
Kiitos.
Pimpatin
 
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Huhti 2013, 17:14

Re: Ei yhteyttä multicast-ryhmään (virhekoodi 712)

ViestiKirjoittaja Arttu- » 26 Huhti 2013, 14:30

Hei Pimpatin

Mukava kuulla! Mukavia katseluhetkiä!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit.

Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Avatar
Arttu-
Sonera Vikapalvelu
 
Viestit: 1303
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 12:46

Re: Ei yhteyttä multicast-ryhmään (virhekoodi 712)

ViestiKirjoittaja pennys » 02 Touko 2013, 16:43

Täällä myös sama ongelma, muutin juuri uuteen osoitteeseen ja siitä on ilmoitus tehty soneralle ja sanottiin että viihde alkaa toimimaan samana päivänä, netti toimii normaalisti mutta digiboxi ei, minulla on huoneistossa erillinen jakamo ja reittimestä menee WAN portista piuha suoraan "nousuun" ja 1. ethernet portista piuha jakamossa olevaan nro.3 porttiin, ja huone nro.3 portista ethernet piuha digiboksiin mutta ei lähde toimimaan, herjasi ensiksi tuota 712 virhettä ja kun reittimen ja digiboxin sammuttamisesta ei ollut hyötyä niin resetoin digiboxin ylläolevan viestin linkin ohjein. Tällä hetkellä boxi välkyttää keltaista palloa ja lopulta kaksi on vihreänä ja kolmas punaisena (viidestä) ja alla teksti " could not download system software. Please check cables on the gateway and restart both the gateway and the STB. mitä teen jotta saan viihteen toimimaan, huomenna alkaa mm kisat ja niitä pitäisi päästä katsomaan!! =)
pennys
 
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Touko 2013, 15:48

Seuraava

Paluu Tekniset ongelmatilanteet



  • Samankaltaiset aiheet
    Kirjoittaja
    Vastaukset
    Luettu